A rendszeres mogyorófogyasztás közel felére csökkenti a szívproblémák kialakulását a kettes típusú cukorbetegségben szenvedő nőknél.
A Harvard Medical School és a Harvard School of Public Health kutatói több mint hatezer cukorbeteg nőt vontak be 1980 és 2002 közötti átfogó kutatásukba. A résztvevőknek rendszeresen kellett kitölteniük étkezési szokásaikra vonatkozó kérdőívet. Köztudott, hogy a diabétesz szívinfarktushoz, stroke-hoz és egyéb kardiovaszkuláris megbetegedésekhez vezethet. A kutatók vizsgálatukban azt is nézték, hogy ezek hány nőnél fordultak elő: összesen 452 szívkoszorúérrel kapcsolatos problémát és 182 stroke-ot regisztráltak a 22 év alatt. A kutatók azt találták, hogy azok a cukorbeteg nők, akik több mogyorót és mogyoróvajat fogyasztottak, soványabbak voltak, aktívabb életmódot folytattak és kevesebbet dohányoztak. A kutatás eredménye azt is kimutatta, hogy azoknál a cukorbeteg nőknél, akik legalább heti öt adag mogyorót és mogyoróvajat ettek, 44 százalékkal lecsökkent a szívproblémák kialakulásának a kockázata. A kutatók egy adagon 28 gramm mogyorót és 16 gramm (nagyjából egy evőkanálnyi) mogyoróvajat értettek. A The Journal of Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány szerint a kutatás eredménye is azt bizonyítja, hogy a rendszeres mogyorófogyasztás lecsökkenti a kardiovaszkuláris betegségek kockázatát azoknál a nőknél, akiknek kettes típusú diabéteszük van.
Feltöltve: 2009. 06. 28. 11:11:00
Vissza a főoldalra