Az orvosok szerint csökken a bélrák kockázata, ha sok zöldséget és gyümölcsöt eszünk. De nem a dohányosok esetében. A cigarettázóknál éppenséggel még növeli is a rák valószínűségét a gyümölcsben, zöldségben gazdag táplálkozás.
A nem dohányosok körében 20-25 százalékkal ritkább a vastagbélrák azoknál, akik naponta legalább 600 deka zöldség-gyümölcsöt fogyasztanak, szemben azokkal, akik csak 22 dekánál kevesebb zöldséget és gyümölcsöt esznek naponta. "Dohányosoknál viszont éppen ellenkezőleg: a zöldség és gyümölcs fogyasztásával nőtt a vastagbélrák gyakorisága. Vagyis az, hogy a zöldség és gyümölcs védelmet nyújt-e a bélrák ellen, a dohányzási szokástól függ".
A tudósok feltételezik, hogy a zöldségek és gyümölcsök valamilyen összetevői fokozzák a cigaretta rákkeltő hatását. A holland intézet szerint ez volt a világon az első olyan vizsgálat, amely a zöldség- és gyümölcsfogyasztás hatását tanulmányozva különbséget tett a dohányosok és nem dohányosok között.
Feltöltve: 2009. 04. 16. 10:10:00
Vissza a főoldalra